Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

Bestellen:

Betalen:

Bezorgen:

The Original kado's:

 

 

Moet ik me registreren als klant om te kunnen bestellen?

Nee, om een bestelling te plaatsen hoef je je niet te registreren als klant. Wel dien je tijdens het bestellen je contactgegevens in te voeren, zodat wij jou kunnen bereiken bij vragen. Bij een volgende bestelling worden jouw gegevens niet herkend en zal je opnieuw jouw contactgegevens moeten doorgeven. Wil je dat de webshop jouw gegevens onthoudt? Maak dan een account aan. Binnen jouw account kan je jouw contactgegevens wijzigen, lopende bestellingen volgen, je bestelhistorie bekijken, adressen in je adresboek opslaan en kan je speciale data opslaan in je kalender, zodat je nooit meer een kadomoment vergeet.

Back to the question list

Waarom heb ik nog geen orderbevestiging van mijn bestelling ontvangen?

Normaal gesproken ontvang je binnen enkele minuten na het plaatsen van je bestelling een orderbevestiging via de mail. Wanneer je geen orderbevestiging hebt ontvangen kan dit 2 dingen betekenen: je hebt tijdens het bestellen een verkeerd e-mailadres opgegeven of de orderbevestiging is terecht gekomen in je map ongewenste mails. Kan je jouw orderbevestiging niet terugvinden en wil je een kopie opvragen? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0)46 475 76 74 of info@tastypresent.nl.

Back to the question list

Wat is de status van mijn bestelling?

Via Mijn account kan je de status van je lopende bestelling(en) volgen. Heb je de bestelling geplaatst zonder je te registreren als klant? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0)46 475 76 74 of info@tastypresent.nl

Back to the question list

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Jouw bestelling kan alleen geannuleerd worden mits jouw kado nog niet geproduceerd is. Om te checken of jouw bestelling nog geannuleerd kan worden kan contact opgenomen worden met onze klantenservice (+31 (0)46 475 76 74 of info@tastypresent.nl). Is jouw kado nog niet geproduceerd, dan annuleren wij jouw bestelling kosteloos.

Back to the question list

Hoe kan ik een kortingscode claimen?

Tijdens het bestelproces kan je bij stap 1. Winkelwagen jouw kortingscode inleveren. Wanneer je de checkbox "Ja, ik wil gebruikmaken van mijn kortingscode" aanvinkt, verschijnt automatisch het veld waar jij jouw kortingscode kan invullen. Door op de knop "OK"te klikken wordt jouw korting verrekend.

Back to the question list

Kan ik mijn kado retourneren als ik niet tevreden ben (herroeppingsrecht)?

Helaas is het niet mogelijk onze geschenken te retourneren. Dit heeft te maken met het feit dat de producten speciaal voor jou worden geproduceerd en omdat het een eetbaar product betreft. Vanwege HACCP regels mogen wij geen eetbare producten retour nemen die ons productiecentrum hebben verlaten. Ben je ontevreden over de kwaliteit of de staat waarin jouw kado is geleverd? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0)46 475 76 74 of info@tastypresent.nl

Back to the question list

Hoe weet de ontvanger van wie het kado afkomstig is?

Wij versturen alle kado's geheel ANONIEM. Wil je jouw kado voorzien van een afzender? Kies er dan voor om een afzender te vermelden in chocolade of een GRATIS wenskaart bij te sluiten. Schrijf je geen afzender in de chocolade of de wenskaart, dan wordt het kado anoniem verstuurd. Mocht de ontvanger zich bij ons melden met de vraag van wie hij/zij het kado heeft gekregen, zullen wij geen gegevens prijsgeven. De verzender ontvangt in dit geval van ons een telefoontje of e-mail met de mededeling dat de ontvanger zich bij ons heeft gemeld. Of de verzender zich uiteindelijk bekend maakt bij de ontvanger is aan hem/haar. Tasty Present - Chcootelegram® zal in ieder geval deze gegevens niet bekendmaken bij de ontvanger.

Back to the question list

Is het mogelijk mijn bestelling als kado te laten verpakken?

Bijna alle geschenken zijn al verpakt in luxe geschenkverpakkingen. Wanneer je de neutrale verzendverpakking verwijderd blijft dan ook een mooie geschenkverpakking met uw kado over. Bij verschillende geschenken, zoals bijvoorbeeld de kraamkado's, is het mogelijk de kado's in een geschenkverpakking te laten verpakken. Tijdens het bestelproces kan je deze Extra's zelf selecteren en bestellen.

Back to the question list

Wordt mijn kado voorzien van een pakbon/factuur??

Nee, jouw bestelling wordt nooit voorzien van een factuur. Bij een bestelling van > 50 kado's wordt een pakbon bijgesloten. Deze pakbon zal nooit voorzien worden van prijzen.

Back to the question list

Hoe kan ik in de zomer chocolade versturen?

Voor het versturen van chocolade in de zomer hebben wij speciale koelverpakkingen ontworpen, waardoor het mogelijk is om chocolade te versturen bij hoge buitentemperaturen. Tijdens het bestelproces kan je ervoor kiezen om jouw chocolade kado voor een kleine meerprijs (1,75 EURO incl. 6% BTW)in een koelverpakking te versturen. Wij garanderen dat jouw chocolade kado in goede staat geleverd zal worden, mits de uitlevering binnen 24 uur na verzending is. Zorg er wel voor dat er de gehele dag iemand aanwezig is om het pakket in ontvangst te nemen! Wanneer jouw kado binnen 24 uur geleverd is in een koelverpakking en bij ontvangst blijkt dat het geschenk gesmolten is, kan je contact opnemen met ons via info@tastypresent.nl of +31- (0)46 475 76 74. Wij zullen dan zo snel mogelijk in overleg met jou naar een oplossing zoeken. Indien je tijdens het bestelproces ervoor hebt gekozen om jouw kado zonder koelverpakking te versturen, gaat dit geheel op eigen risico. Wanneer het geschenk in dit geval gesmolten bij de ontvanger aankomt, kunnen wij niet tot vergoeding van kado-, en verzendkosten overgaan.

Back to the question list

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Betaal makkelijk en snel via:

  • creditcard (VISA, American Express, Diners, Mastercard);
  • iDeal;
  • PayPal;
  • Bankoverschrijving (naar ons Belgische of Duitse bankrekeningnummer);
  • Factuur (alleen voor Nederlandse, Belgische en Duitse bedrijven).

Back to the question list

Mijn online betaling is mislukt/geannuleerd. Hoe kan ik alsnog betalen??

Is jouw betaling mislukt of heb je de online betaling geannuleerd? Je ontvangt via e-mail een bericht met instructies hoe je alsnog jouw bestelling kan betalen. Wil je de bestelling annuleren? Laat dit dan even weten aan onze klantenservice.

Back to the question list

Kan ik kopen op rekening i.p.v. online betalen?

Voor Nederlandse, Belgische en Duitse bedrijven is het mogelijk om te kopen op rekening. Tasty Present - Chocotelegram® zal jouw aanvraag kopen op rekening beoordelen. Dien je aanvraag kopen op rekening in via info@tastypresent.nl of neem contact op met onze klantenservice +31 (0)46 475 76 74. Na goedkeuring kan je bij de betaalwijzen naast Ingenico ePayments ook kiezen voor kopen rekening. De factuur wordt dan achteraf via e-mail of post toegestuurd.

Back to the question list

Wie handelt de online betalingen af voor Tasty Present - Chocotelegram®?

Alle online betalingen worden afgehandeld door Ingenico ePayments te Hoofddorp (NL), een van de meest toonaangevende Payment Service Providers van Europa.

Back to the question list

Hoe weet ik of de betaalomgeving van Ingenico ePayments veilig is??

De betaalomgeving van Ingenico ePayments is beveiligd meet SSL (secure Socket Layer). Bij SSL worden al je betalingsgegevens versleuteld verstuurd over het internet. Dit betekent dat jouw gegevens onderweg niet onderschept kunnen worden door derden. Je kan de SSL beveiliging herkennen aan het slotje of sleuteltje. Bovendien begint het internetadres van de pagina met "https"(de "s" staat voor "secure").

Back to the question list

Maakt Tasty Present - Chocotelegram® gebruik van Varified by Visa en MasterCard SecureCode?

Ja, Ingenico ePayments ondersteunt Varified by Visa en MasterCard SecureCode. Houd dan ook je pincode en/of telefoon bij de hand om je betaling via creditcard te kunnen completeren.

Back to the question list

Wat is een CVC code?

De CVC (Card Validation Code) is een nummer dat uniek verbonden is aan jouw creditcardnummer. Deze driecijferige code vind je op de achterkant van de creditcard. Op de handtekeningenstrook is het volledige kaartnummer leesbaar (of alleen de laatste vier cijfers), rechts hiervan zie je de driecijferige CVC staan. Als extra veiligheidscontrole bij internetbestellingen wordt deze code gevraagd.

Back to the question list

Hoe kan ik erachter komen of mijn betaling door Tasty Present - Chocotelegram® is ontvangen?

Heb je een account? Dan kan je inloggen om de status van de betaling te zien. Heb je de bestelling geplaatst zonder te registreren? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0)46 475 76 74 of info@tastypresent.nl Wij brengen u graag op de hoogte.

Back to the question list

Wanneer ik online betaal, ontvang ik dan een factuur?

Binnen jouw online account vind je facturen van al jouw bestellingen.

Back to the question list

Wat zijn de betaalgegevens van Tasty Present - Chocotelegram®?

Op onze contactpagina zijn alle contact- en betaalgegevens terug te vinden.

Back to the question list

Hoe wordt mijn kado bezorgd?

Afhankelijk van het afleverland wordt jouw kado bezorgd door PostNL, DHL Deutschland, DHL Express of TNT Express. Klik hier om alle bezorgmogelijkheden te bekijken.

Back to the question list

Wat zijn de bezorgkosten voor levering binnen Nederland?

De bezorgkosten zijn afhankelijk van de gekozen bezorgwijze. Voor levering binnen Nederland kan je kiezen voor een van onderstaande bezorgopties:

  • PostNL Brievenbusbezorging (2,95 EURO incl. BTW);
  • PostNL Pakketbezorging (7,56 EURO incl. BTW);
  • DHL Express (22,39 EURO incl. BTW);
  • DHL Pallet (78,65 EURO incl. BTW).

Back to the question list

Op welke dagen kan mijn kado verstuurd worden?

Jouw kado kan van maandag t/m vrijdag verstuurd worden.

Back to the question list

Wanneer wordt mijn kado bezorgd?

Jouw kado wordt verstuurd op de door jou opgegeven verzenddatum. De daadwerkelijke bezorgdatum is afhankelijk van de gekozen bezorgwijze. De indicatieve overkomstduur per bezorgwijze is:

  • PostNL Brievenbusbezorging (1-2 werkdagen - niet traceerbaar);
  • PostNL Pakketbezorging (1-2 werkdagen - traceerbaar);
  • DHL Express (gegarandeerd de volgende werkdag vóór 11.00 uur);
  • DHL Pallet (gegarandeerd de volgende werkdag vóór 11.00 uur).

Back to the question list

Kan ik een bezorgdatum kiezen?

Tijdens het bestelproces kan je een verzenddatum selecteren (ma-vr). Wij versturen jouw kado op deze opgegeven verzenddatum. Helaas is het niet mogelijk een gegarandeerde bezorgdatum te selecteren. Wanneer het kado bezorgd wordt is afhankelijk van de gekozen bezorgwijze.

Back to the question list

Kan ik een tijdsindicatie (morgen/middag/avond) voor levering aangeven?

Nee, helaas is het niet mogelijk om een tijdsindicatie aan te geven. PostNL bezorgt tussen 09.00 en 21.00 uur. Wanneer je gekozen hebt voor bezorging met PostNL Pakketservice, kan je zending online gevolgd worden. Tevens wordt online een indicatie van de levertijd (tijdvak) aangeboden.

Back to the question list

Kan ik mijn bestelling online volgen?

Wanneer jouw kado verstuurd wordt met PostNL Pakketservice is het mogelijk jouw bestelling online te volgen. Na verzending ontvang je de track & trace code. Met deze code kan je op de website van PostNL de status van de zending opvragen. Tevens is een tijdvak voor levering online terug te vinden. Ook met PostNL Brievenbusbezorging ontvang je een track & trace code waarmee je de status van de zending kan volgen op de website van PostNL.

Back to the question list

Krijg ik een melding wanneer het pakket succesvol bezorgd is?

Nee, je ontvangt geen melding of jouw kado succesvol geleverd is. Wanneer je gekozen hebt voor levering met PostNL Pakketservice kan je met de track & trace code online de status van je zending opzoeken. Op de website van PostNL staat wanneer, hoe laat en waar het pakket bezorgd is.

Back to the question list

Wat gebeurt wanneer Tasty Present - Chocotelegram® het kado retour krijgt?

Wanneer jouw kado niet bezorgd kan worden, stuurt de transporteur het pakket retour. Zodra wij een pakket retour ontvangen, brengen wij jou op de hoogte via e-mail. In deze e-mail staat de reden voor het retourneren en de stappen die genomen kunnen worden.

Back to the question list

Kan ik het kado ook bij een PostNL Servicepoint laten bezorgen?

Nee, helaas is het (nog) niet mogelijk om je kado op een servicepoint te laten bezorgen.

Back to the question list

Welke kado's vallen onder de groep The Original?

De volgende chocolade geschenken vallen onder de groep The Original:

  • Chocotelegram®; let chocolate do the talking!
  • ChocoImage; jouw foto/logo op chocolade.
  • ChocoABC; chocoladeletters en cijfers.
  • ChocoBar; jouw eigen chocolade reep.
  • ChoCard; jouw eigen wenskaart met chocolade.

Back to the question list

Welke smaken chocolade zijn beschikbaar?

Ieder kado heeft een eigen smaak chocolade. Zo bestaat het Chocotelegram® uit melkchocolade letters en witte chocolade spaties. De ChocoImage geschenken worden gemaakt van chocolade mix (laagje melk- + laagje witte chocolade). De chocoladeletters van ChocoABC zijn beschikbaar in zowel melk-, witte en pure chocolade. De ChocoBars zijn standaard leverbaar in melkchocolade, maar op aanvraag zijn deze ook beschikbaar in witte of pure chocolade.

Back to the question list

Wat zijn de ingrediënten van de The Original chocolade?

The Original chocolade wordt gemaakt van UTZ Certified chocolade van het Belgische merk Barry Callebaut.

  • Melkchocolade: suiker, cacaoboter, volle melkpoeder, cacaomassa, emulgator (sojalecithine), natuurlijk vanille aroma. Ten minste 34% cacaobestanddelen.
  • Witte chocolade: suiker, cacaoboter, volle melkpoeder, emulgator (sojalecithine), natuurlijk vanille aroma. Ten minste 29% cacaobestanddelen.
  • Pure chocolade: suiker, cacaomassa, cacaoboter, emulgator (sojalecithine), natuurlijk vanille aroma. Ten minste 56% cacaobestanddelen.
  • Combinatie van witte en melkchocolade met gekleurde afbeelding: suiker, cacaoboter, volle melkpoeder, cacaomassa, emulgator (sojalecithine), natuurlijk vanille aroma, magere melkpoeder, gecondenseerde volle melk, water, bevochtigingsmiddel: E422, voedingszuur: E330-E340, kleurstof: E102-E110-E122: kan de activiteit of oplettendheid van kinderen nadelig beïnvloeden. E133 -E151, conserveermiddel: E202, verdikkingsmiddel: E440. Ten minste 31% cacaobestanddelen.

Back to the question list

Is de chocolade voorzien van een keurmerk?

Ja, de chocolade van The Original kado's is 100% UTZ Certified.

Back to the question list

Wat betekent UTZ Certified?

UTZ Certified staat garant voor chocolade van uitmuntende kwaliteit, op een duurzame wijze verbouwd en verhandeld met respect voor zowel de boeren als het milieu. UTZ Certified wordt ondersteund door Solidaridad, Oxfam Novib en WWF. UTZ (spreek uit ‘oets’) is afkomstig uit het Maya en betekent ‘goed’. UTZ-CERTIFIED is een wereldwijd certificeringsprogramma voor duurzame agricultuur producten. De oorsprong ligt in de koffiesector, maar het programma is inmiddels uitgebreid naar de productie van cacao, palmolie en thee. Zo’n zestig procent van de cacao is afkomstig uit Ivoorkust. ’s Werelds grootste cacaoproducent kampt met uitgeputte landbouwgrond, verouderde cacaobomen en hoge ziektedruk. Door het UTZ-Programma worden lokale boeren en telers geholpen om over te stappen op duurzame productiemethodes die zowel de kwaliteit van hun product waarborgen als de opbrengst van hun werk verhogen. Hierdoor gaat hun levensstandaard omhoog, wordt de natuur ontzien en is de chocolade van constante, hoge kwaliteit. UTZ CERTIFIED werkt hierin nauw samen met ontwikkelingsorganisatie Solidaridad. Meer informatie over de UTZ-Certified is te vinden op www.utzcertified.org

Back to the question list

Wat is een Chocotelegram®?

Een Chocotelegram® is een telegram gemaakt van chocolade blokjes. De blokjes zijn voorzien van een letter, leesteken, cijfer of symbool en zijn gemaakt van melkchocolade. De spaties zijn gemaakt van witte chocolade. Om het telegram aan te vullen zijn verschillende symbolen ook verkrijgbaar in pure chocolade. Tevens is het mogelijk jouw chocolade tekst aan te vullen met chocolaatjes die voorzien zijn van een gekleurde afbeelding, zoals een rood hart, een groene Kerstboom of een champagnefles. Het geheel wordt mooi verpakt in een luxe geschenkdoos.

Back to the question list

Hoe bestel ik Chocotelegram®?

Via ons speciale chocolade-toetsenbord kan jij jouw eigen Chocotelegram® samenstellen. Kies het gewenste formaat, voer jouw tekst in en vul aan met chocolade symbolen en/of gekleurde afbeeldingen. Als laatste kies je de gewenste kadoverpakking. Wij zorgen dat de ontvanger het door jouw samengestelde Chocotelegram® ontvangt.

Back to the question list

Wat is ChocoImage?

Onder ChocoImage vallen al onze chocolade foto kado's. Wij kunnen jouw bedrijfslogo of foto printen op chocolade door middel van een speciaal print-procedé. Jouw foto/logo op chocolade is al vanaf 1 stuk te bestellen.

Back to the question list

Hoe bestel ik fotochocolade?

Kies jouw perfecte kado met fotochocolade. Met onze editor kan je jouw foto of bedrijfslogo uploaden. Wij printen deze vervolgens voor jou op de chocolade.

Back to the question list

Hoe wordt mijn foto/logo geprint op chocolade?

Door middel van een speciaal print procedé is het mogelijk om direct op chocolade te printen met eetbare kleurstoffen. Doordat we direct printen op de chocolade is het mogelijk om jouw foto al vanaf 1 stuk te printen.

Back to the question list

Wat is ChocoABC?

Onder de naam ChocoABC produceren en verkopen wij chocoladeletters en chocolade cijfers. De chocoladeletters zijn verkrijg van A t/m Z, in de smaken melk/wit/puur in de formaten 80 gram en 175 gram. De chocolade cijfers (0 t/m 9) zijn leverbaar in melkchocolade, in de formaten 80 en 175 gram. Alle letters en cijfers worden verpakt in een luxe ChocoABC vensterdoos.

Back to the question list

Hoe bestel ik chocoladeletters of cijfers?

Via onze webshop is het mogelijk om jouw gewenste chocoladeletter te bestellen. Indien de door jou geselecteerde letter uitverkocht is, kan je jouw bestelling alsnog plaatsen. Deze wordt dan uitgeleverd zodra de letter weer op voorraad is.

Back to the question list

Zijn The Original kado's glutenvrij?

Ja, onze chocolade is glutenvrij.

Back to the question list

Zijn The Original kado's voorzien van Noten?

Nee, er zitten geen noten in de chocolade. De chocolade wordt echter wel gemaakt in een fabriek waar ook noten verwerkt worden.

Back to the question list

Zijn The Original kado's suikervrij?

Nee, onze chocolade is niet suikervrij. Echter binnen ons assortiment ChocoABC hebben we een suikervrije letter beschikbaar. Deze letter is gezoet met de zoetstof maltitol.

Back to the question list

Zijn The Original kado's lactosevrij?

Nee, onze chocolade is niet lactosevrij. Echter binnen ons assortiment ChocoABC hebben we een lactosevrije letter beschikbaar. Deze letter is gemaakt op basis van sojalade.

Back to the question list

Hoe lang is de chocolade houdbaar?

Onze kado's zijn individueel voorzien van een tenminste houdbaar tot datum. Doorgaans is de houdbaarheid van onze chocolade 6-12 maanden.

Back to the question list

Hoe kan ik de chocolade het beste bewaren?

Bewaar de chocolade op een koele en droge plaats. Wanneer je dit doet kan vrij weinig met jouw kado gebeuren. Bewaar de chocolade niet in de buurt van een verwarming of andere warmtebron. Leg de chocolade NOOIT in de koelkast! Door de temperatuurswisseling kan de chocolade wit gaan uitslaan.

Back to the question list

De chocolade is wit uitgeslagen. Hoe kan dit?

Dit komt door de temperatuurswisseling. Wanneer chocolade smelt en vervolgens weer stolt (bijv. wanneer het buiten warm is en je de chocolade bewaart in de koelkast) kan de cacaoboter in de chocolade gaan kristalliseren en naar de oppervlakte komen. In de chocolade-industrie noemt men dit ook wel het "Fat-Bloom"- effect. Het ziet er niet aantrekkelijk uit, maar het maakt de chocolade niet minder lekker. Twijfel je? Gebruik dan de chocolade in een recept om pudding te maken, chocolademelk of chocoladefondue.

Back to the question list

Kan chocolade schimmelen?

Nee, chocolade kan niet schimmelen. Vaak wordt een witte waas over de chocolade gezien als schimmel. Deze witte waas wordt echter veroorzaakt door een temperatuurswisseling en is niet schadelijk voor de gezondheid. Wanneer je toch een stukje chocolade met schimmel hebt, kan dit alleen veroorzaakt worden door vocht op of in de omverpakking.

Back to the question list