Over Tasty Present

Over Tasty Present

 

Iemand een memorabel cadeau geven. Het afgelopen jaar deden we niets liever, want als je niet bij elkaar kunt zijn is een mooie attentie sturen een goed alternatief. Wellicht een hype die ons aan het denken heeft gezet, af en toe laten merken dat je aan elkaar denkt. Waarom doen we dat niet vaker? Maar hoe kun je je onderscheiden? Dat kan dankzij een persoonlijke boodschap met een zoete nasmaak. Of het nu dichtbij is of aan de andere kant van de wereld. Met de producten van Tasty Present is iedere boodschap een smaakvol cadeau. Een persoonlijk chocoladecadeau of een bedankje aan het hele bedrijf. Met Tasty Present kun je werkelijk álles wat je wil zeggen in chocolade gieten.

 

Van wijn tot chocolade

Je ziet de twinkeling in zijn ogen als Harry Timmers (mede-eigenaar) vertelt over zijn bedrijf. Tasty Present is iets meer dan 20 jaar geleden ontstaan. Daarvoor was Harry wijnhandelaar, maar ook daarin onderscheidde hij zich van de rest. De mensen die wijn kochten bij hem, kochten niet zomaar een flesje. Wijn werd altijd ingepakt als cadeau, het liefst gepersonaliseerd. Want op die manier kun je je als gever onderscheiden en blijf je bij de ontvanger nog lang ‘hangen’. De kracht in het omtoveren van een product tot bijzonder cadeau is een van Harry’s talenten én passies. Niet gek dat hij in 2001 opeens het idee kreeg om zijn cadeauconcept naar een hoger niveau te tillen. Naar een chocoladeniveau, om het zo maar te noemen. Met zijn idee bezocht hij in 2002 de ISM in Köln. Een plek waar ‘all sweets and snacks’ van over de hele wereld zich presenteren. Zijn idee - toen nog in de schetsfase - werd al gauw opgemerkt. Het balletje ging toen snel rollen. Binnen no-time werden de verpakkingen op maat gemaakt en stond Tasty Present aan het begin van een glansrijke carrière.

 

Chocolate messages all over the world

Inmiddels is Tasty Present in een land of 40 te verkrijgen. Het onderscheidende karakter van het geven van een cadeau met zoete nasmaak is een succes wereldwijd. Zakelijk, maar ook voor de particulier. Compleet gepersonaliseerd of juist een van de standaard vormen. Duizenden mensen worden dankzij Tasty Present dagelijks getrakteerd op een bijzondere (foto)boodschap of een tekst in chocolade gegoten. Want als je vandaag bestelt, wordt het morgen geleverd. Ja, door héél Europa! Het bijzondere aan dit cadeau is de mogelijkheid tot personaliseren, waar grenzen ver weg lijken. Want écht alles is mogelijk. Harry heeft al veel voorbij zien komen, van liefdesverklaringen tot spijtbetuigingen en van emotionele fotocollecties tot intiemere kiekjes waar zelfs de chocolademaker van ging blozen. Tasty Present is dé manier om jouw gevoel, gedachte of boodschap bij de ontvanger over te brengen.

 

Chocotelegram

Tasty Present biedt verschillende mogelijkheden om je chocoladecadeau vorm te geven. Naast ChocoABC, Chocolmage en ChoCard is Chocotelegram ® een geregistreerd merk van Tasty Present dat bestaat sinds 1995. Door middel van chocoladeblokjes worden de lettertjes in telegramstijl gerangschikt. Letters, cijfers, leestekens en symbolen gemaakt van melkchocolade. De ruimte tussen de letters, de spaties, zijn gemaakt van witte chocolade. Zo ontstaat er een mooi contrast tussen de woorden. In werkelijk iedere taal kun je jouw persoonlijke boodschap overbrengen, want ook daar is het team van Tasty Present dagelijks druk mee bezig. Verschillende vraagstukken om hun product optimaal te maken worden dagelijks onderzocht. Hoe veel tekens zijn er bijvoorbeeld gemiddeld nodig in Nederland om een woord te vormen? En hoe zit dat in Rusland? Zo veel mensen, zo veel talen zó veel Chocotelegrams.

 

Kwaliteit voorop

Je kunt er vandaag de dag niet meer aan ontkomen; aandacht besteden aan kwaliteit én duurzaamheid is ontzettend belangrijk. Tasty Present gebruikt in alle producten chocolade van het Belgische merk Barry Callebaut. Deze 100% UTZ-Certified chocolade staat garant voor de allerbeste kwaliteit en wordt verbouwd met respect voor de boeren en voor het milieu. Dat Tasty Present werkt met deze chocolade betekent meer dan kwaliteit alleen. Door de samenwerking worden wereldwijd programma’s georganiseerd met een sociaal-maatschappelijk doel. Zo wordt de cacao-branche niet alleen gezond gemaakt, maar deze ook op de toekomst gericht gezond gehouden. Maatschappelijk verantwoord ondernemen, daar staat Tasty Present voor. Een gezond bedrijf met naast focus op de afkomst van hun product ook focus op hun eigen werknemers. ‘Doing business with friends’ is het motto, het zit in het DNA van werkelijke iedere collega.

 

Doing business with friends

Wanneer ik met Harry door het bedrijf loop valt me meteen iets op. Er hangt een bijzondere sfeer in dit bedrijf. ‘Doing business with friends’ is niet zomaar een term om hip over te komen. Het is daadwerkelijk de kenmerkende sfeer die het team van Tasty Present zo succesvol maakt. Tijdens de rondleiding laat hij me het perfect gestructureerde proces zien. Verschillende bedrijven hebben hun eigen verpakkingen bij Tasty Present geleverd waar de productiemedewerkers zorgvuldig de bestelde producten in verpakken. Huwelijksfoto’s, de liefste babykiekjes en ‘dankjewelberichtjes’ komen uit de printer. Ik sta versteld van de kwaliteit die op de chocolade wordt gedrukt. Het is haarscherp en lijkt wel fotopapier. Terwijl ik me verbaas over de kwaliteit zie ik Harry samen met het jonge team sparren over een nieuwe mal waar ze aan werken. Het bruist van ambitie in deze ruimte en daar word ik blij van. De misdrukken, want ook dat gebeurt in een gezond bedrijf, worden tijdens de koffiepauze opgepeuzeld. Van chocolade krijgt werkelijk nooit iemand genoeg.

 

Persoonlijk maken en samenwerken

De kracht van Tasty Present zit hem in de mogelijkheid tot personaliseren. Door de korte supply-chain is er veel mogelijk. En snel. Want soms komen de laatste orders voor gepersonaliseerde chocoladeletters nog eind november binnen. Daar waar andere fabrikanten de deadline aan het einde van de zomer stellen, kan Tasty Present nog een week voor Sinterklaas chocoladeletters leveren. Logootje rechtsonder? Check! Een persoonlijke boodschap linksboven? Geen probleem! Toch liever chocolade in de vorm van een trein? Consider it done!