Dé specialist in gepersonaliseerde chocolade
Toon prijzen Excl. btw
Incl. btw
Tasty Present heeft zich sinds haar oprichting in 1991 beziggehouden met het versturen van “aandacht en waardering” naar honderdduizenden klanten in Nederland en het omringende buitenland. Qua missie is er in de dertig daarop volgende jaren niets veranderd: het schenken van waardering en aandacht met eet-en drinkbare geschenken is ook nu nog de “Why” van Tasty Present. Vanaf de start was 99% van het assortiment gebaseerd op wijnen. Harry Timmers, oprichter, samen met zijn vrouw Hélène, eten-en drinken-gek en vinoloog®, volgde zijn hart. Door eigen veranderdrift én een steeds meer veranderende markt, moesten en zouden er andere producten dan wijn aan het geschenkengamma worden toegevoegd. Binnen een jaar dekte de vlag de lading niet meer. De naam Felicivin BV (Tast Present) betekent immers “feliciteren met wijn”.
Met name door de overname begin jaren negentig van het in Halsteren gevestigde “Kado en Delicatesse Expresse” werd het assortiment uitgebreid met de toentertijd befaamde TelegramTaart. Dat was de eerste niet drinkbare loot aan de Felicivin-stam. Honderdduizenden taarten hebben er in de navolgende 15 jaar de Nederlandse huizen en kantoren bereikt. Nu zijn er andere taart-alternatieven, meestal gebruikmakend van lokale bakkers, dus ligt de focus op andere geschenken. Het Tasty Present motto blijft; als je niet de beste bent of kunt worden met een product; stop er dan mee!
Medio jaren negentig van de vorige eeuw volgde een tweede overname; het door RTL4 en PostNL gestarte TéléKado uit Hilversum. In de zoektocht naar producten of geschenken waar je heel flexibel een persoonlijke wenstekst mee kunt overbrengen, kom je logischerwijs al snel uit bij chocolade. Geen enkel product is zó flexibel als chocolade. Het idee, om door middel van vierkante blokjes, die heel duidelijk zijn voorzien van een 2D letter, cijfer of symbool, een tekst te kunnen maken, was immers niet zo’n grote stap. De uitvoering hiervan wél. De uitdaging was om dit project voor een bescheiden prijs te kunnen realiseren. Je hebt immers zo veel letters en symbolen nodig, dat je wat de kosten voor het maken van de vormen betreft over heel veel geld spreekt; geld dat er uiteraard bij het jonge Tasty Present niet echt was.
Gekozen is er toen voor het maken van folie-vormen. Dit zijn vormen waarbij een kunststoffolie onder verhitting over een vorm “getrokken” wordt. Nadeel is, dat de randen per definitie niet scherp en de blokjes onregelmatig zijn. Om het concept te testen was dit voldoende, maar voldeed voor het uiteindelijke doel bij lange na niet aan de gestelde kwaliteitseisen. In de begindagen werden er bescheiden voorraden van letterblokjes gemaakt; twee doosjes “A’s”, één doosje “B’s”, etc. Nú, na meer dan 30 jaar, produceert men een hele pallet “A’s”, vijf pallets spaties…
Begin jaren negentig heeft Tasty Present met het Chocotelegram®-concept, dat alleen bestond uit blokjes maar nog geen duidelijk vormgegeven verpakkingen, deelgenomen aan de ISM (Internationale Süsswaren Messe) in Keulen (D). Hier stond het Chocotelegram® tussen 1.500 internationale zoetwarenproducenten. Hier ontving Chocotelegram® een groot compliment én de bevestiging dat de gekozen richting goed was. Een Canadese zoetwarenimporteur meldde zich op de stand en zei; er staan hier 1500 chocolade-leveranciers, maar jullie zijn de enige met een concept! Vanaf dat moment lag de focus bij het Chocotelegram® dan ook sterk op kwaliteit, onderscheidend vermogen en internationalisatie. Chocotelegram® noemt men ook vaak chocoladetelegram of chocolate telegram.
Er is voor gekozen om een kwalitatief superieur product in de markt te zetten. Met hulp van vrienden is de benodigde investering rond gekomen. Toen, en nu nog steeds, een enorme bak geld. Voor het hele concept (méér dan 90 verschillende vormen) zijn er kwalitatief hoogwaardige polycarbonaat vormen ontworpen en geproduceerd. Een polycarbonaatvorm is een “gespoten” kunststofvorm, die vormvast en enorm gedetailleerd is. Prachtige strakke hoeken, verdiepte letters en een supermooie leesbaarheid. Niet alleen het hele alfabet, cijfers, tientallen symbolen (@,%,&,* etc.), maar ook de gangbare letters voor buitenlandse talen (Frans, Duits, Spaans Portugees, Zweeds, Deens, Noors, Fins en Pools).
What’s in a name? Veel! Chocotext, chocolate telegram, chocoladetelegram of chocolade telegram, allemaal benamingen voor een boodschap in chocolade, maar niet de échte. Vanaf de lancering is het Chocotelegram® geconfronteerd met tientallen kopieën wereldwijd. Die mee willen liften op het succes. De eerste jaren is er steeds juridisch opgetreden tegen iedere vorm van inbreuk op het merkenrecht. Nu, vele ervaringen rijker, gaat Tasty Present uit van eigen kracht. Dat werkt tot nu toe prima. Kopieën komen en gaan, maar kunnen het kwalitatief niet waarmaken. Meestal is een kopie binnen twee of drie jaar weer van de markt. Een Chileense relatie zei ooit; Only succesful products are being copied. Zo is het maar net. Een positieve invloed van het op de markt komen van kopieën is dat er veel meer mensen in contact komen met het bestaan van een chocolade telegram of chocolade wensteksten. Wellicht was Tasty Present op eigen kracht nooit gelukt. Daarnaast streelt het je ego als ondernemer, dat er wereldwijd schijnbaar enkele tientallen ondernemers zijn, die brood zien in jouw concept.
Op dit moment wordt het Chocotelegram® verkocht in een twintigtal landen, voornamelijk via partners. Meestal beheren deze internationale partner één of meer internationale webshops op het gebied van wenskaarten, gifts of gepersonaliseerde geschenken. Hierbij past het Chocotelegram® concept natuurlijk perfect, iedere tekst is immers klant specifiek.
Onze klanten, medewerkers, leveranciers, milieu… de waarden van ons familiebedrijf. Tasty Present is een echt Limburgs familiebedrijf; met alle neuzen dezelfde kant op, samen met een 25-tal passievolle choco-collega’s. Waar de medewerkers van Tasty Present nóg meer van houden dan van chocolade, dat zijn hun klanten. Sommige klanten hebben de reis vanaf 1991 tot nú, een reis vol uitdagingen en pieken en dalen, vanaf het begin meegemaakt. Sommigen hebben zelfs mee-geboetseerd aan het uiteindelijke concept. Dat geldt trouwens ook voor enkele medewerkers. Dat zegt iets over TastyPresent, over haar klanten én over haar medewerkers. WE APPRECIATE YOU. Dat proef je, dat merk je als je bestelt of contact opneemt voor een vraag.
Heb je suggesties, vragen of opmerkingen over het Chocotelegram®, of zou je zelf het Chocotelegram® willen verkopen in je winkel of webshop, neem contact op met Harry Timmers harry@tastypresent.com.
Vul ons OFFERTEFORMULIER in, gegarandeerd ontvang je binnen enkele (werk) uren jouw offerte in je mailbus. Wij reageren razendsnel. Heb je nog een vraag? Maak dan gebruik van ons CONTACTFORMULIER.
Chocoladeletters bestellen voor bedrijven Wil je chocoladeletters bestellen voor jouw bedrijf of organisatie, voor klanten of voor jouw collega’s? Dan heb je natuurlijk andere eisen dan dat je privé één of enkele...
Lees meerKan je ook zakelijk een cadeau voor Valentijnsdag versturen? De dag van de liefde. Uiteraard bedoelt men hiermee gewoontegetrouw de liefde tussen mensen. Liefde van mens tot mens. Niets mooiers dan dat,...
Lees meerOrigineel verjaardagscadeau van chocolade Een fijne verjaardag; dat is denkelijk de meest gebruikte wens die men elkaar toestuurt voor verjaardagen. Als 100 mensen tot jouw kennissenkring behoren, waarop een gemiddeld mens wel...
Lees meerWij zijn op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur telefonisch bereikbaar. Je kunt ons ook een e-mailbericht sturen of maak gebruik van ons contactformulier. Wil je een offerte aanvragen? Maak dan gebruik van dit formulier.